GREEN NEWS MAGAZIN

Irány Közép-Európa!

Írta: Greenstic napon Jun 12, 2023

Irány Közép-Európa!

A HIVENTURES BEFEKTETÉSÉVEL TÖR KÖZÉP-EURÓPAI BABÉROKRA A GREENSTIC

Mintegy 550 millió forintot fordíthat növekedésére a Greenstic Kft. (Greenstic) az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures befektetésének köszönhetően. A környezetbarát, egyszer használatos éttermi eszközöket forgalmazó vállalkozás regionális szinten bővíti tevékenységét, miközben célul tűzte ki a gasztroszektor környezettudatossá tételét, és a körforgásos gazdasági modell alkalmazását is.

Az eldobható, környezetbarát éttermi csomagolóanyagok, edények és evőeszközök forgalmazásával és bérgyártásával foglalkozó Greenstic vezető pozíciót tölt be a magyar piacon, mára számos nagykereskedőt, a legnagyobb fesztiválokat, strandokat, rendezvényeket és éttermeket látja el termékeivel.

Báti Márton fotó

Már a 2019-es indulásunkkor megfogalmaztuk, hogy mi üzleti alapon szeretnénk megközelíteni a HoReCa szektor műanyagmentesítését. Tudtuk, értettük, hogy a műanyagot kiváltani nem lehet úgy, hogy helyette olyasmit adunk, ami nem annyira jól használható, mint a műanyag (ereszt, nem tartja a hőt, nem pakolhatóak egymásra a dobozok stb.) és még drágább is. Értjük, hogy a műanyag kiszorul a piacról a szabályozói és a vásárlói elvárások miatt is, és mi megkeressük a világpiacon elérhető legjobb termékeket. Ezt a stratégiát vázoltuk a befektetőnek, aki ennek a stratégiának a mentén akarja a hazai és nemzetközi terjeszkedést finanszírozni, de az alapok változatlanok.” - mondta el Báti Márton, a Greenstic alapító-ügyvezetője.

A környezetbarát eszközök piaca az elmúlt években dinamikusan növekszik, a legnagyobb hazai szereplők árbevételének átlagos éves növekedési üteme az utóbbi négy évben meghaladta a 24 százalékot, kumulált forgalmuk pedig elérte a 38 milliárd forintot. A Greenstic üzleti teljesítménye ennek megfelelően évről évre dinamikusan nő, 2019-es indulása óta megnégyszerezte árbevételét, tavaly pedig nemzetközi terjeszkedésbe kezdett: leányvállalatot alapított Romániában, míg Szlovákiában franchise partnerrel indított új együttműködést.

“A műanyag kiváltása nem egy egyszerű feladat: nem arról van szó, hogy az eddig használt gulyástál, vagy egyéb műanyag edényzetet egy-az-egyben ki lehet váltani egy környezettudatos alternatívára, hanem minden felhasználási területhez más megoldás szükséges. Más megoldást kínálunk, ha hajnalban tálalnak és akár napokig a dobozban maradhat az étel, mást, ha futárszolgálat szállít, mást, ha főleg leveses ételekről van szó. Szinte minden helyzetre más megoldást kell. Országos értékesítői hálózatunk ebben segít a partnereinknek: megbeszélik, hogy pontosan mire van szükség, hozunk mintadarabokat, a visszajelzések alapján változtatunk. Az a tapasztalatunk, hogy erre a tanácsadói/szakértői hozzáállásra nagy igény van, sok partnerünk számol be arról, hogy rendelt valamit, ami a leírás alapján megfelelőnek tűnt, de csalódnia kellett. Ez nem azért van, mert az adott termék rossz minőségű lenne, hanem azért, mert nem az adott felhasználási területnek megfelelő..“ - hangsúlyozta Báti Márton.

 

A jogszabályi környezet, a fogyasztói trendek a kereslet további növekedését helyezik kilátásba, így a Hiventures-től érkező, mintegy 550 millió forint befektetést a magyar, szlovák és román érdekeltségek gyártási és logisztikai kapacitásának bővítésére, termék- és ügyfélkörének szélesítésére fordítja a Greenstic, amely tovább erősíti piaci pozícióját is.

„Célunk, hogy Közép-Európa piacvezető, környezettudatos csomagolóanyag-beszállítójává váljunk, mindezt úgy, hogy a gasztroszektorban is reformot hajtunk végre: a környezetvédelmi szempontokat vegyítjük a praktikum és a design elemeivel, a fogyasztói és jogszabályi elvárásokkal, ezáltal egyedülálló, mindemellett megbízható termék- és szolgáltatáspalettát hozunk létre.” – összegezte Báti Márton.

A gasztroreformerek a termékek utóéletét is nyomon követik. Teljes körű szolgáltatásukba beletartozik, hogy ügyfeleik használt tálalóeszközeinek biológiai komposztálását is elvégzik, amivel a körforgásos gazdasági modell terjedését ösztönzik a HoReCa területen.

„Az egyértelmű piaci szempontok és környezettudatos célok mellett a Greenstic tapasztalt menedzsmentje is fontos tényező volt a befektetési döntés során” – hangsúlyozta Szluha Dénes, a Hiventures startup üzletágának vezetője, az alapítók ugyanis már túl vannak egy sikeres exiten, amelyet még pénzügyi területen valósítottak meg. „Befektetőként egy összeszokott, azonos hullámhosszon lévő csapattal mindig könnyebb dolgozni, mely egyben a sikerfaktor egyik meghatározó eleme is, ugyanis sokszor a tagok összhangján múlik egy startup sikere” – tette hozzá az üzletágvezető.

A hazai és nemzetközi fejlesztések mellett a Greenstic saját gyártói kapacitás kiépítését is tervezi, amellyel még hatékonyabbá teheti működését a jövőben.