GREEN NEWS MAGAZIN

Bulizni nem szemétség- avagy mit keres a Greenstic a nyári fesztiválokon?

Írta: Greenstic napon Jul 04, 2024

Bulizni nem szemétség- avagy mit keres a Greenstic a nyári fesztiválokon?

Nem feltétlenül jellemző, hogy egy fenntartható éttermi csomagolásokkal foglalkozó cég, mint a Greenstic megjelenik a fesztiválokon, nálatok azonban külön projektcsapat foglalkozik ezzel. Sok munkátok van?

-          Egyre több - mondta Kozma Gergely a Greenstic Fesztivál divízió vezetője - és ennek nagyon örülünk.  De, visszatérve a kérdés elejére, a Greenstic alapvetően egy B2B márka. A fogyasztók számára mi közvetlenül ritkán kommunikálunk. Év közben többnyire partnereinket látogatjuk éttermeikben, büféikben, de természetes számunkra, hogy elkísérjük őket a rendezvényekre is.

Igényel valamilyen speciális megközelítést a fesztiválmunka?

-          A rendezvényszervezésnek megvannak a maga szabályai, mi is ebbe tagozódunk be. Míg a „megszokott” működésben napról-napra lehet csiszolni, javítani valamit, egy rendezvényen nagyon rövid idő alatt dől el, hogy megérte-e kitelepülni, így ott nincs idő hibázni. Ennek megfelelően a csomagolóanyagoknak is a kellő időben, a kellő mennyiségben, a megszokott kiszerelésekben kell rendelkezésre állniuk. Sőt, nagyobb fogyás esetén célszerű pótlásról is gondoskodni. Ehhez a háttérben rugalmas logisztikára és alapos szervezésre van szükség.

Akkor ez inkább rendezvényszervezési munkának tekinthető?

-          Az alapot természetesen itt is a felkészült, áruismerettel és igényekkel tisztában lévő kollégák jelentik. Őket egészíti ki a direkt a szezonra felállított fesztivál-logisztikánk, valamint a rendezvényszervezési tapasztalattal rendelkező fesztivál divízó, aki érti a rendezvényes igényeket és szót ért a szervezőkkel. Úgy gondolom, a siker minden összetevője megvan a csapatunkban.

Mennyit készültetek az idei szezonra, és hol lehet találkozni a Greenstic termékeivel?

-          Talán meglepő, de nálunk a fesztivál periódus már ősszel kezdődik, ekkor küldjük ki partnereinknek a megkereséseket. Igyekszünk mindenki számára előnyös szituációt teremteni. Elsősorban a fesztiválszervezőket keressük egy szponzorációs-együttműködési ajánlattal, így megérthetjük a fesztivál igényeit és támogathatjuk a fenntarthatósági célkitűzéseket. A második lépcső a vendéglátós partnerekkel való kapcsolatfelvétel. Meg kell értenünk, pontosan mire van igényük. Tanácsadással sok esetben segítjük is őket megtalálni a költséghatékony, de környezetbarát megoldást. Idén közel 30 fesztiválon veszünk részt, nem csak Magyarországon, hanem Szlovákiában például a Gombaszögi Nyári Fesztiválon, vagy Romániában a VIBE-on. Magyarországon a nagy gasztrorendezvényeken (Gourmet Fesztivál, Art Piknik, SVÉT) kívül nagy zenei rendezvényeken is ott vagyunk (Sopronfeszt, Fishing on Orfű, Strand Fesztivál).

Lehet környezettudatosan bulizni?

-          Minden emberi tevékenységnek van lábnyoma, a kérdés, hogy mekkora. Ha egy átmulatott éjszaka után nem marad utánunk egy hegynyi PET-palack, ha a szervezők gondolnak arra, hogy tányérok és evőeszközök lebomló anyagból készüljenek, akkor még önfeledtebben lehet bulizni. Mivel a fesztiválokra elsősorban a fiatalabb korosztályok járnak, úgy látjuk, egyre nagyobb igény van a környezettudatos intézkedésekre. Egy partnerünk ezzel a példával élt: „Egy pálinka lehúzása kb. 3 másodperc. Az összetört snapszos pohár műanyag szilánkjainak kibogarászása a fűből, kb 30 perc. És mi jövőre is itt szeretnénk fesztivált szervezni.” Összegezve, a fesztiválközönségnek van igénye a környezettudatosságra, erre reagálnak a szervezők, mi pedig megoldásokat szállítunk nekik.

Ha érdekel fesztivál ajánlatunk, keresd kollégáinkat bővebb információért.